Terapia psychologiczna

Terapia psychologiczna dla dzieci

Terapia psychologiczna dla dzieci – wsparcie w rozwoju i pokonywaniu trudności. Terapia jest dostosowana do wieku i potrzeb dziecka. Do pracy wykorzystywane są metody kreatywne takie jak zabawa, różne formy plastyczne, gry, ćwiczenia, trening uważnośći, techniki relaksacyjne. Powinna odbywać się atmosferze zaufania i bezpieczeństwa co pozwala dziecku na przepracowanie problemów i zdobycie nowych umiejętności, nabrania pewności siebie oraz radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami. Rodzice lub opiekunowie zobowiązani są do udziału w tym procesie. Psycholog przeprowadza z nimi wywiad, konsultuje bieżące obserwacje, pomaga im zrozumieć zachowania dzieci oraz daje wskazówki do stosowania w środowisku domowym.

Dla kogo?

dla dzieci, młodzieży, rodziców.

Terapia psychologiczna może pomóc dziecku, które ma:

Problemy emocjonalne i behawioralne:

  • przejawia nadmierny lęk, niepokój lub trudności z radzeniem sobie ze smutkiem,
  • ma wybuchy złości, agresji lub jest nadmiernie drażliwe,
  • wykazuje trudności w kontrolowaniu emocji, np. frustracji lub wstydu.
Zmiany życiowe:
  • doświadcza trudnych sytuacji, takich jak rozwód rodziców, przeprowadzka, śmierć bliskiej osoby,
  • ma trudności z adaptacją do nowych warunków, np. w szkole lub w relacjach rówieśniczych.
Relacje społeczne:
  • ma trudności w nawiązywaniu lub utrzymywaniu przyjaźni,

  • czuje się odizolowane, samotne lub wykluczone w grupie rówieśniczej,

  • ma problemy z komunikacją lub wyrażaniem swoich potrzeb.

Terapia psychologiczna może pomóc dziecku, które ma:

Problemy szkolne:
  • ma trudności z koncentracją, odrabianiem lekcji lub nauką,

  • doświadcza spadku motywacji, niskich ocen lub konfliktów w szkole,

  • wykazuje objawy lęku przed szkołą (np. unika zajęć, odczuwa bóle brzucha lub głowy związane z pójściem do szkoły).

Zaburzenia rozwojowe i zdrowotne:
  • ma zdiagnozowane zaburzenia rozwojowe, takie jak ADHD, autyzm, zespół Aspergera,

  • zmaga się z trudnościami w rozwoju mowy, motoryki lub przetwarzania sensorycznego,

  • wykazuje oznaki zaburzeń nastroju, takich jak depresja lub zaburzenia lękowe.

Skip to content